Algemene voorwaarden Belleza
| BEAUTYSALON BELLEZA POR SIEMPRE |
Artikel 1. Algemeen
Artikel 2. Algemeen
Artikel 3. Afspraken
Artikel 4. Persoonsgegevens & privacy
Artikel 5. Betaling
Artikel 6. Aansprakelijkheid
Artikel 7. Klachten
Artikel 8. Garantie
Artikel 9. Geheimhouding
Artikel 1 | Algemeen
De algemene voorwaarden gelden voor iedere aanbieding,
behandeling en transactie tussen Beautysalon Belleza Por Siempre en een client waarop Beautysalon Belleza Por Siempre
deze voorwaarden van toepassing heeft verklaard,
voor zover van deze voorwaarden niet door partijen uitdrukkelijk en schriftelijk is afgeweken.
Artikel 2 | Inspanningen schoonheidssalon
1. De medewerkers van Beautysalon Belleza Por Siempre zullen de behandelingen naar beste inzicht en vermogen
en in overeenkomstig met de eisen van goed vakmanschap uitvoeren.
2. De client zorgt ervoor dat alle gegevens, die redelijkerwijs van belang
kunnen zijn voor een goede uitvoering van de behandeling tijdig aan de medewerker worden verteld.
Artikel 3 | Afspraken
1. De cliënt moet verhindering voor een afspraak zo spoedig mogelijk,
doch uiterlijk vierentwintig uur voorafgaande aan de afspraak aan Beautysalon Belleza Por Siempre melden.
2. Indien de cliënt deze verplichting niet of niet tijdig nakomt,
mag Beautysalon Belleza Por Siempre het gehele honorarium voor de afgesproken behandeling aan de cliënt door berekenen.
3. Beautysalon Belleza Por Siempre moet verhindering voor een afspraak zo spoedig mogelijk,
doch uiterlijk vierentwintig uur voorafgaande aan de afspraak aan de cliënt melden.
4. Beide partijen hoeven zich niet aan de verplichtingen van artikel 3.1 tot en met 3.6 te houden,
indien zij gehinderd worden door overmacht.
Overmacht omvat datgene wat de wet en jurisprudentie daarover zegt.
Artikel 4 | Persoonsgegevens & privacy
1. De cliënt voorziet de medewerker vóór de/bij de eerste behandeling van alle gegevens,
waarvan de medewerker aangeeft dat deze noodzakelijk zijn of waarvan de cliënt redelijkerwijs behoort te begrijpen
dat deze noodzakelijk zijn voor het zorgvuldig uitvoeren van de behandelingen.
2. De medewerker neemt de persoonlijke gegevens van de cliënt op en verwerkt deze op een klantenkaart
die dan weer worden verwerkt in een klantenbestand.
3. De schoonheidssalon behandelt de vertrouwelijke gegevens van de cliënt
volgens de richtlijnen in de Wet Bescherming Persoonsgegevens.
4. De schoonheidssalon zal gegevens van de cliënt niet verkopen of verhuren aan derden
zonder schriftelijke toestemming vooraf van de cliënt.
Artikel 5 | Betaling
1. Beautysalon Belleza Por Siempre vermeld alle prijzen van de behandelingen en de producten zichtbaar in de salon.
2. De gemelde prijzen zijn inclusief 21% BTW.
3. Aanbiedingen in advertenties zijn geldig in de aangegeven looptijd en/of zolang de voorraad strekt.
4. De cliënt dient direct na afloop van de behandeling de betaling van de behandeling
en eventuele producten contant of overschrijving te voldoen.
5. Alle op deze site getoonde prijzen zijn onder voorbehoud van wijzigen en of fouten.
Artikel 6 | Aansprakelijkheid
1. Beautysalon Belleza Por Siempre is niet aansprakelijk voor schade van welke aard ook ontstaan
doordat de medewerker van Beautysalon Belleza Por Siempre is uitgegaan van door de cliënt verstrekte onjuiste en/of onvolledige informatie
over lichamelijke aandoeningen, medicijngebruik, werkzaamheden, vrijetijdsbesteding.
Artikel 7 | Klachten
1. Indien de cliënt een klacht heeft over de behandeling of een product, moet de klacht zo spoedig mogelijk, doch binnen twee weken na ontdekking zowel mondeling als zowel schriftelijk gemeld worden aan de eigenaar van Beautysalon Belleza Por Siempre.
2. Beautysalon Belleza Por Siempre moet de klager binnen 5 werkdagen adequaat antwoord geven.
3. Indien een klacht over de behandelingen gegrond is zal Beautysalon Belleza Por Siempre de behandeling opnieuw verrichten zoals overeengekomen, tenzij dit inmiddels voor de cliënt aantoonbaar zinloos is geworden en de cliënt dit schriftelijk kenbaar maakt.
4. Indien een klacht over de producten gegrond is zal Beautysalon Belleza Por Siempre het aankoopbedrag van de producten gedeeltelijk of helemaal vergoeden.
Artikel 8 | Garantie
1. Beautysalon Belleza Por Siempre geeft de cliënt een week (7 dagen) garantie op de behandeling en producten.
2. Na een behandeling kan de huid een reactie geven.
De cliënt wordt hiervan op de hoogte gebracht tijdens de behandeling.
3. Deze garantie vervalt indien:
- De cliënt op de hoogte is gebracht door de medewerker over het resultaat van de behandeling en de tijdsduur van het effect van de behandeling of producten;
- De cliënt andere producten dan door de medewerker geadviseerde producten heeft gebruikt;
- De cliënt de adviezen voor thuisverzorging niet heeft opgevolgd;
- De cliënt het advies om medische hulp te zoeken niet binnen vijf werkdagen heeft opgevolgd;
- De cliënt de producten niet volgens het advies van de medewerker heeft gebruikt;
- De cliënt de producten niet volgens de gebruiksaanwijzing heeft gebruikt.
Artikel 9 | Geheimhouding
1. De medewerker is verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die de cliënt heeft
medegedeeld tijdens de behandeling.
2. Informatie geldt als vertrouwelijk als dit door de cliënt is verteld of als dit voortvloeit uit de aard van
de informatie.
3. De geheimhouding vervalt indien, op de grond van een wettelijke bepaling of een rechtelijke
uitspraak van de medewerker verplicht de vertrouwelijke informatie aan derden te verstrekken.
De algemene voorwaarden zijn gepubliceerd op de website van Atelier&Beautysalon Belleza PorSiempre.
Algemene voorwaarden PorSiempre
| SMALL EVENT RENTALS |
Artikel 1. Definities
Artikel 2. Werkingssfeer
Artikel 3. Aanvang en einde
Artikel 4. Huurprijs en betalingsvoorwaarden
Artikel 5. Annulering
Artikel 6. Gebruik
Artikel 7. Aansprakelijkheid
Artikel 8. Ontbinding
Artikel 9. Geschillen
Artikel 1 | Definities
PorSiempre, gebruikster van deze voorwaarden, wordt hierna aangeduid als “PorSiempre”.
De te verhuren materialen, worden hierna aangeduid als “het gehuurde” en worden omschreven in de bij het verhuurcontract behorende paklijst.
Degene aan wie de rekwisieten worden verhuurd, wordt aangeduid als “huurder”.
Artikel 2 | Werkingssfeer
Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op alle prijsaanbiedingen en overeenkomsten tussen PorSiempre en de huurder.
Artikel 3 | Aanvang en einde
3.1 Het huurcontract wordt aangegaan per gespecificeerde huurperiode in hele dagen.
3.2 De huurperiode gaat in op het moment dat het gehuurde aan huurder ter beschikking wordt gesteld.
Huurder is verplicht het gehuurde bij ontvangst te inspecteren en voor akkoord van ontvangst in goede staat te tekenen op de paklijst.
3.3 Indien huurder het gehuurde niet op de overeengekomen datum en tijdstip komt ophalen dan wel in ontvangst neemt,
blijft hij gebonden aan het huurcontract en blijft de verplichting tot betaling van de huurprijs bestaan.
3.4 Het gehuurde dient op de overeengekomen datum – tijdens openingstijden – aan PorSiempre te worden geretourneerd.
3.5 Indien het gehuurde niet op de einddatum is geretourneerd, is huurder in verzuim zonder dat enige ingebrekestelling is vereist.
PorSiempre is alsdan gerechtigd het gehuurde terug te laten halen.
Alle hieraan verbonden kosten komen voor rekening van huurder.
Indien het terughalen van het gehuurde op enigerlei wijze wordt vertraagd, is huurder voor elke dag dat het terughalen wordt vertraagd een bedrag verschuldigd
gelijk aan de huurprijs per dag verhoogd met een boete van 50 procent.
Indien terughalen van het gehuurde – deels – onmogelijk is, is huurder de vervangingswaarde van het gehuurde verschuldigd.
Artikel 4 | Huurprijs en betalingsvoorwaarden
4.1 Vervoers-, laad- en loskosten worden afzonderlijk aan huurder in rekening gebracht.
4.2 Opbouw- en afbouw wordt apart geoffreerd.
4.2 Alle opdrachten worden uitgevoerd wanneer 100% van het bedrag is vooruitbetaald.
4.3 De minimale verhuurwaarde is € 50,-.
Artikel 5 | Annulering
5.1 In geval van annulering na het verstrekken van de opdracht is huurder de navolgende vergoeding verschuldigd:
– 25% van het totaalbedrag na het bevestigen van de opdracht
– 50% van het totaalbedrag tussen de 90 en 61 dagen voor de projectdatum
– 75% van het totaalbedrag tussen de 60 en 31 dagen voor de projectdatum
– 90% van het totaalbedrag tussen de 30 en 15 dagen voor de projectdatum
– 100% van het totaalbedrag bij 14 dagen of minder voor de projectdatum
Artikel 6 | Gebruik
6.1 Huurder mag het gehuurde niet voor een ander doel of op een andere plaats gebruiken dan is overeengekomen.
Voorts is het huurder niet toegestaan het gehuurde te kopiëren, te verpanden of op enigerlei andere wijze te bezwaren of te vervreemden.
6.2 Rechten en verplichtingen voortvloeiende uit het huurcontract kunnen door huurder niet worden overgedragen aan een derde.
6.3 Huurder dient er voor te zorgen dat het gehuurde in gelijke staat waarin het aan hem ter beschikking is gesteld, wordt geretourneerd.
Indien het gehuurde bij het einde van de huur schade/gebreken vertoont, zal PorSiempre hiervan binnen 3 werkdagen melding maken bij huurder.
Huurder is alsdan gerechtigd om binnen een termijn van 3 werkdagen kennis te nemen van de gebreken.
Na deze termijn zal PorSiempre alle kosten verbonden aan de reparatie van de gebreken verhalen op huurder.
6.4 Het is huurder niet toegestaan om achtergronddoeken/gordijnen in de buitenlucht op te hangen.
Indien achtergronddoeken brandvertragend dienen te zijn, moet huurder dit bij reservering aangeven.
6.5 In geval van vervoer van het gehuurde dient huurder de noodzakelijke voorzorgsmaatregelen in acht te nemen om schade te voorkomen.
6.6 In geval van vermissing of beschadiging van het gehuurde of indien derden rechten doen gelden op het gehuurde,
is huurder verplicht hiervan onverwijld mededeling te doen aan PorSiempre.
6.7 Herstelwerkzaamheden aan het gehuurde worden uitsluitend door PorSiempre uitgevoerd.
Artikel 7 | Aansprakelijkheid
7.1 Huurder is te allen tijde aansprakelijk voor schade aan het gehuurde.
Tevens is huurder aansprakelijk voor schade als gevolg van verlies of diefstal van het gehuurde.
7.2 Huurder is jegens derden aansprakelijk voor alle schade, daaronder begrepen overlast, van derden door of in verband met het gebruik.
Huurder vrijwaart PorSiempre tegen aanspraken van derden.
7.3 PorSiempre is nimmer aansprakelijk voor enige schade voortvloeiende uit het gebruik van het gehuurde
en het niet gebruik kunnen maken van het gehuurde.
7.4 Iedere aansprakelijkheid van PorSiempre is beperkt tot het door huurder betaalde huurprijs bedrag.
Artikel 8 | Ontbinding
8.1 Indien PorSiempre als gevolg van overmacht niet aan haar verplichtingen voortvloeiende uit de overeenkomst kan voldoen,
kan PorSiempre overgaan tot buitengerechtelijke ontbinding van de overeenkomst
zonder dat jegens huurder een verplichting tot betaling van een schadevergoeding ontstaat.
8.2 PorSiempre is gerechtigd tot buitengerechtelijke ontbinding van de overeenkomst indien huurder niet,
niet tijdig en/of niet behoorlijk de verplichtingen voortvloeiende uit de overeenkomst nakomt.
8.3 PorSiempre en huurder zijn beiden gerechtigd tot buitengerechtelijke ontbinding indien de ander:
– een schuldenregeling met zijn crediteuren treft;
– surseance van betaling aanvraagt;
– in staat van faillissement is verklaard;
– onder curatele wordt gesteld.
8.4 Indien ontbinding plaatsvindt als gevolg van een ernstige tekortkoming aan de zijde van huurder,
is huurder in ieder geval de huurprijs voor de overeengekomen huurtijd en de daarbij behorende kosten verschuldigd,
vermeerderd met een schadeloosstelling gelijk aan de huurprijs voor twee weken,
zulks onverminderd het recht op vergoeding van de bewijsbare schade indien deze hoger mocht zijn.
Artikel 9 | Geschillen
Op alle overeenkomsten is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
Alle geschillen die mochten ontstaan uit overeenkomsten gesloten met PorSiempre zullen in eerste aanleg worden berecht door de Rechtbank te Apeldoorn.
De algemene voorwaarden zijn gepubliceerd op de website van Atelier&Beautysalon Belleza PorSiempre.
Algemene voorwaarden PorSiempre
| SILKFLOWERS & ABONNEMENTEN |
Artikel 1. Definities
Artikel 2. Identiteit van de ondernemer
Artikel 3. Algemeen
Artikel 4. Toepasselijkheid
Artikel 5. Aanbod webshop
Artikel 6. De overeenkomst
Artikel 7. Overmacht
Artikel 8. Herroepingsrecht
Artikel 9. Kosten in geval van herroeping
Artikel 10. Uitsluiting herroepingsrecht
Artikel 11. De prijs
Artikel 12. Conformiteit en garantie
Artikel 13. Levering en uitvoering
Artikel 14. Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging
Artikel 15. Betaling
Artikel 16. Klachtenregeling
Artikel 17. Geschillen
Artikel 18. Aanvullende of afwijkende bepalingen
Artikel 19. Wijziging, uitleg en vindplaats van de voorwaarden
Artikel 1 | Definities
In deze voorwaarden wordt verstaan onder:
Bedenktijd: gedurende veertien werkdagen na de ontvangst van de zaak heeft de koper het recht
de koop op afstand zonder opgave van redenen te ontbinden (art. 7:46d BW);
Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf en een overeenkomst op afstand aangaat met de ondernemer;
Koop: koop is de overeenkomst waarbij de een zich verbindt een zaak te geven en de ander om daarvoor een prijs in geld te betalen (7:1 BW)
Koper: een natuurlijk persoon, die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf en een overeenkomst op afstand aangaat.
Dag: werkdag;
Duurzame gegevensdrager: elk middel dat de consument of ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht,
op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging
en ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt;
Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die producten en/of diensten op afstand aan consumenten aanbiedt, Elromarte Bloemstukservice;
Overeenkomst op afstand: een overeenkomst waarbij in het kader van een door de verkoper
georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten en/of diensten, tot en met het
sluiten van de overeenkomst uitsluitend gebruik wordt gemaakt van één of meer technieken voor
communicatie op afstand (artikel 7:46a BW);
Verkoper: de natuurlijke of rechtspersoon die producten en/of diensten op afstand aan
consumenten aanbiedt;
Wederpartij: de consument
Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een
overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte aanwezig zijn.
Artikel 2 | Identiteit van de ondernemer
PorSiempre
Auroralaan 19
7321BN Apeldoorn
Tel: 06-28695685 | 06-55107207 (bereikbaar van maandag t/m zaterdag van 09.00 – 17.00 uur)
Email: info@porsiempre.nl
Website: www.porsiempre.nl (website wordt regelmatig onderhouden)
KvK-nummer: 61736368
Btw-identificatienummer: NL003330966B05
Bankgegevens ING: NL86 INGB 0006743852
Artikel 3 | Algemeen
1. Deze voorwaarden zijn van toepassing op iedere aanbieding, offerte en overeenkomst op afstand tussen PorSiempre,
hierna te noemen: “ondernemer”, en een Wederpartij, hierna te noemen “consument” waarop ondernemer deze voorwaarden van toepassing heeft verklaard,
voor zover van deze voorwaarden niet door partijen uitdrukkelijk en schriftelijk is afgeweken.
2. De onderhavige voorwaarden zijn eveneens van toepassing op overeenkomsten met Ondernemer,
voor de uitvoering waarvan door Ondernemer derden dienen te worden betrokken.
3. Deze algemene voorwaarden zijn eveneens geschreven voor de medewerkers van Ondernemer en zijn directie.
4. Op deze algemene voorwaarden is het Nederlands Recht van toepassing.
Artikel 4 | Toepasselijkheid
1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de Ondernemer
en op elke totstandgekomen overeenkomst op afstand tussen ondernemer en consument.
2. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld.
Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten,
worden aangegeven dat de algemene voorwaarden bij de ondernemer zijn in te zien
en zij op verzoek van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.
3. Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten,
kan in afwijking van het vorige lid en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten,
de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de consument ter beschikking worden gesteld
op zodanige wijze dat deze door de consument op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.
Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten,
worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen
en dat zij op verzoek van de consument langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.
4. Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn,
is het tweede en derde lid van overeenkomstige toepassing en kan de consument zich in geval van tegenstrijdige algemene voorwaarden steeds beroepen
op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.
- de prijs inclusief belastingen (19% BTW);
- de eventuele kosten van aflevering;
- de wijze waarop de overeenkomst tot stand zal komen en welke handelingen daarvoor nodig
Artikel 5 | Aanbod webshop/website
1. Alle aanbiedingen op de website van Ondernemer zijn vrijblijvend, tenzij in de aanbieding een termijn voor aanvaarding is gesteld.
Een offerte of aanbieding vervalt indien het product waarop de offerte of de aanbieding betrekking heeft in de tussentijd niet meer beschikbaar is.
2. Ondernemer kan niet aan zijn aanbiedingen op de website worden gehouden indien de Wederpartij redelijkerwijs kan begrijpen dat de offertes of aanbiedingen,
dan wel een onderdeel daarvan, een kennelijke vergissing of verschrijving bevat.
3. De in een aanbieding vermelde gegevens bevatten een gedetailleerde omschrijving van de prijs inclusief 19% BTW
alsmede eventuele in het kader van de overeenkomst te maken kosten,
daaronder begrepen verzend- en administratiekosten, tenzij anders aangegeven.
De afbeeldingen van de producten zijn een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten en/of dienten.
Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.
4. Indien de aanvaarding (al dan niet op ondergeschikte punten) afwijkt van het in de offerte of de aanbieding opgenomen aanbod dan is Ondernemer daaraan niet gebonden.
De overeenkomst komt dan niet overeenkomstig deze afwijkende aanvaarding tot stand, tenzij Ondernemer anders aangeeft.
5. Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden. Dit betreft in het bijzonder:
zijn;
- het al dan niet van toepassing zijn van het herroepingsrecht;
- de wijze van betaling, aflevering en uitvoering van de overeenkomst;
- de termijn voor aanvaarding van het aanbod, dan wel de termijn waarbinnen de ondernemer de prijs garandeert;
- de hoogte van het tarief voor communicatie op afstand indien de kosten van het gebruik van de techniek voor communicatie op afstand worden berekend op een andere grondslag dan het reguliere basistarief voor het gebruikte communicatiemiddel;
- of de overeenkomst na de totstandkoming wordt gearchiveerd, en zo ja op welke wijze deze voor de consument te raadplegen is;
- de manier waarop de consument, voor het sluiten van de overeenkomst, de door hem in het kader van de overeenkomst verstrekte gegevens kan controleren en indien gewenst herstellen;
- de gedragscodes waaraan de ondernemer zich heeft onderworpen en de wijze waarop de consument deze gedragscodes langs elektronische weg kan raadplegen; en
de minimale duur van de overeenkomst op afstand in geval van een duurtransactie.
Artikel 6 | De overeenkomst
1. De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4,
tot stand op het moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.
2. Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard,
bevestigt de ondernemer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod.
Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet door de ondernemer is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.
3. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt,
treft de ondernemer passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data
en zorgt hij voor een veilige webomgeving.
Indien de consument elektronisch kan betalen, zal de ondernemer daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
4. De ondernemer kan zich – binnen wettelijke kaders – op de hoogte stellen of de consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen,
alsmede van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand.
Indien de ondernemer op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan,
is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.
5. De ondernemer zal bij het product of dienst aan de consument de volgende informatie,
schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, meesturen:
- Het bezoekadres van de vestiging van de ondernemer waar de consument met klachten terecht kan;
- De voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht;
- De informatie over garanties en bestaande service na aankoop;
- De in artikel 4 lid 3 van deze voorwaarden opgenomen gegevens, tenzij de ondernemer deze gegevens al aan de consument heeft verstrekt vóór de uitvoering van de overeenkomst;
- De vereisten voor opzegging van de overeenkomst indien de overeenkomst een duur heeft van meer dan één jaar of van onbepaalde duur is.
- In geval van een duurtransactie is de bepaling in het vorige lid slechts van toepassing op de eerste levering.
Artikel 7 | Overmacht
1. Ondernemer is niet gehouden tot het nakomen van enige verplichting jegens de consument
indien hij daartoe gehinderd wordt als gevolg van een omstandigheid die niet is te wijten aan schuld,
en noch krachtens de wet, een rechtshandeling of in het verkeer geldende opvattingen voor zijn rekening komt.
2. Onder overmacht wordt in deze algemene voorwaarden verstaan, naast hetgeen daaromtrent in de wet en jurisprudentie wordt begrepen,
alle van buitenkomende oorzaken, voorzien of niet-voorzien, waarop Ondernemer geen invloed kan uitoefenen,
doch waardoor Ondernemer niet in staat is zijn verplichtingen na te komen.
Ondernemer heeft ook het recht zich op overmacht te beroepen indien de omstandigheid die (verdere) nakoming van de overeenkomst verhindert,
intreedt nadat Ondernemer zijn verbintenis had moeten nakomen.
3. Ondernemer kan gedurende de periode dat de overmacht voortduurt de verplichtingen uit de overeenkomst opschorten.
Indien deze periode langer duurt dan twee maanden, dan is ieder der partijen gerechtigd de overeenkomst te ontbinden,
zonder verplichting tot vergoeding van schade aan de andere partij.
4. Indien Ondernemer ten tijde van het intreden van overmacht zijn verplichtingen uit de overeenkomst inmiddels gedeeltelijk is nagekomen
of deze zal kunnen nakomen, en aan het nagekomen respectievelijk na te komen gedeelte zelfstandige waarde toekomt,
is Ondernemer gerechtigd om het reeds nagekomen respectievelijk na te komen gedeelte separaat te factureren.
De Wederpartij is gehouden deze factuur te voldoen als ware er sprake van een afzonderlijke overeenkomst.
Artikel 8 | Herroepingsrecht
Bij levering van producten:
1. Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen.
Deze bedenktermijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door de consument of een vooraf door de consument aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger.
2. Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking.
Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden.
Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk –
in de originele staat en verpakking aan de ondernemer retourneren, conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
Bij levering van diensten:
1. Bij levering van diensten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende ten minste zeven dagen,
ingaande op de dag van het aangaan van de overeenkomst.
2. Om gebruik te maken van zijn herroepingsrecht, zal de consument zich richten naar de door de ondernemer bij het aanbod
en/of uiterlijk bij de levering ter zake verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
Artikel 9 | Kosten in geval van herroeping
1. Indien de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, komen ten hoogste de kosten van terugzending voor zijn rekening.
2. Indien de consument een bedrag betaald heeft, zal de ondernemer dit bedrag zo spoedig mogelijk,
doch uiterlijk binnen 7 dagen na de terugzending of herroeping, terugbetalen.
Artikel 10 | Uitsluiting herroepingsrecht
1. De ondernemer kan het herroepingsrecht van de consument uitsluiten voor zover voorzien in lid 2 en 3.
De uitsluiting van het herroepingsrecht geldt slechts indien de ondernemer dit duidelijk in het aanbod,
althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld.
2. Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor producten:
- Die door de ondernemer tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties van de consument;
- Die duidelijk persoonlijk van aard zijn;
- Die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden.
Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor diensten:
Waarvan de levering met uitdrukkelijke instemming van de consument is begonnen voordat de bedenktijd is verstreken;
Artikel 11 | De prijs
1. Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd,
behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw-tarieven.
2. In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten of diensten waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt
en waar de ondernemer geen invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden.
Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld.
3. Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.
4. Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien de ondernemer dit bedongen heeft en:
- Deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen; of
- De consument de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen met ingang van de dag waarop de prijsverhoging ingaat.
5. De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief 19% btw.
Artikel 12 | Conformiteit en Garantie
1. De ondernemer staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties,
aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften.
Indien overeengekomen staat de ondernemer er tevens voor in dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik.
2. Een door de ondernemer, fabrikant of importeur verstrekte garantie doet niets af aan de wettelijke rechten en vorderingen die de consument op grond van de overeenkomst tegenover de ondernemer kan doen gelden.
Artikel 13 | Levering en uitvoering
1. De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten
en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.
2. Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan het bedrijf kenbaar heeft gemaakt.
3. Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van deze algemene voorwaarden is vermeld,
zal het bedrijf geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 14 dagen uitvoeren tenzij een langere leveringstermijn is afgesproken.
Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd,
ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht.
De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden en recht op eventuele schadevergoeding.
4. In geval van ontbinding conform het vorige lid zal de ondernemer het bedrag dat de consument betaald heeft zo spoedig mogelijk,
doch uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding, terugbetalen.
5. Indien levering van een besteld product onmogelijk blijkt te zijn, zal de ondernemer zich inspannen om een vervangend artikel beschikbaar te stellen.
Uiterlijk bij de bezorging zal op duidelijke en begrijpelijke wijze worden gemeld dat een vervangend artikel wordt geleverd.
Bij vervangende artikelen kan het herroepingsrecht niet worden uitgesloten.
De kosten van een eventuele retourzending zijn voor rekening van de ondernemer.
6. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot het moment van bezorging aan de consument
of een vooraf aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger,
tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.
Artikel 14 | Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging
Opzegging
1. De consument kan een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten
(elektriciteit daaronder begrepen) of diensten,
te allen tijde opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
2. De consument kan een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten
(elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, te allen tijde tegen het einde van de bepaalde duur opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels
en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
3. De consument kan de in de vorige leden genoemde overeenkomsten:
- Te allen tijde opzeggen en niet beperkt worden tot opzegging op een bepaald tijdstip of in een bepaalde periode;
- Tenminste opzeggen op dezelfde wijze als zij door hem zijn aangegaan;
- Altijd opzeggen met dezelfde opzegtermijn als de ondernemer voor zichzelf heeft bedongen.
Verlenging
1. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten,
mag niet stilzwijgend worden verlengd of vernieuwd voor een bepaalde duur.
2. In afwijking van het vorige lid mag een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van dag- nieuws- en weekbladen en tijdschriften stilzwijgend worden verlengd voor een bepaalde duur van maximaal drie maanden,
als de consument deze verlengde overeenkomst tegen het einde van de verlenging kan opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
3. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten of diensten,
mag alleen stilzwijgend voor onbepaalde duur worden verlengd als de consument te allen tijde mag opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand en een opzegtermijn van ten hoogste drie maanden in geval de overeenkomst strekt tot het geregeld,
maar minder dan eenmaal per maand, afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften.
4. Een overeenkomst met beperkte duur tot het geregeld ter kennismaking afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften
(proef- of kennismakingsabonnement) wordt niet stilzwijgend voortgezet en eindigt automatisch na afloop van de proef- of kennismakingsperiode.
Duur
Als een overeenkomst een duur van meer dan een jaar heeft,
mag de consument na een jaar de overeenkomst te allen tijde met een opzegtermijn van ten hoogste een maand opzeggen,
tenzij de redelijkheid en billijkheid zich tegen opzegging vóór het einde van de overeengekomen duur verzetten.
Artikel 15 | Betaling
1. Voorzover niet anders is overeengekomen, dienen de door de consument verschuldigde bedragen te worden voldaan binnen 7 dagen
na het ingaan van de bedenktermijn als bedoeld in artikel 6 lid 1.
In geval van een overeenkomst tot het verlenen van een dienst,
vangt deze termijn aan nadat de consument de bevestiging van de overeenkomst heeft ontvangen.
2. Bij de verkoop van producten aan consumenten mag in algemene voorwaarden nimmer een vooruitbetaling van meer dan 50% worden bedongen.
Wanneer vooruitbetaling is bedongen, kan de consument geen enkel recht doen gelden aangaande de uitvoering van de desbetreffende bestelling of dienst(en),
alvorens de bedongen vooruitbetaling heeft plaatsgevonden.
3. De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan de ondernemer te melden.
4. In geval van wanbetaling van de consument heeft de ondernemer behoudens wettelijke beperkingen,
het recht om de vooraf aan de consument kenbaar gemaakte redelijke kosten in rekening te brengen.
Artikel 16 | Klachtenregeling
1. De ondernemer beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.
2. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen bekwame tijd, volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer,
nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd.
3. Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 7 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord.
Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt,
wordt door de ondernemer binnen de termijn van 7 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
4. Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.
Artikel 17 | Geschillen
Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben,
is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
De rechter in de vestigingsplaats van Ondernemer is bij uitsluiting bevoegd van geschillen kennis te nemen, tenzij de kantonrechter bevoegd is.
Niettemin heeft Ondernemer het recht het geschil voor te leggen aan de volgens de wet bevoegde rechter.
Partijen zullen eerst een beroep op de rechter doen nadat zij zich tot het uiterste hebben ingespannen een geschil in onderling overleg te beslechten
Artikel 18 | Aanvullende of afwijkende bepalingen
Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van de consument zijn
en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.
Artikel 19 | Wijziging, uitleg en vindplaats van de voorwaarden
Van toepassing is steeds de laatst gedeponeerde versie c.q. de versie zoals die gold ten tijde van het tot stand komen van de overeenkomst.
De algemene voorwaarden zijn terugvindbaar op de website van Ondernemer.
| AANVULLENDE ALGEMENE VOORWAARDEN DIE GELDEN VOOR ZIJDEN BLOEMEN ABONNEMENTEN |
- Zie website www.porsiempre.nl voor de verschillende abonnementen en bijbehorende prijzen.
- Tussen de () zijn het aantal bloemen/takken per maand, per vaas.
- Bedragen zijn per maand en worden ook maandelijks gefactureerd.
- Abonnementen worden alleen afgesloten met bedrijven.
- Prijzen zijn incl. BTW.
- Prijzen zijn excl. voorrijdkosten. Deze kosten kunt u terug vinden op de website van PorSiempre.
- Betaling dient te worden voldaan binnen 7 dagen na mailen van factuur.
- Een abonnement sluit u af voor minimaal 1 jaar, 12 maanden.
- Opzeggen van abonnement kan minimaal één maand voor het aflopen van het jaarcontract. Anders zal deze automatisch voor nog een jaar worden verlengd. Hierover ontvangt u tijdig bericht van PorSiempre.
- Afspraken om een nieuw boeket te komen vullen wordt in overleg met de klant gedaan. PorSiempre zal 3 tot 4 weken voorafgaande een afspraak in plannen om het nieuwe boeket te komen vullen.
- Heeft u bepaalde kleuren in gedachten voor het nieuwe boeket en dit nog niet vooraf besproken? Laat dit dan minimaal 30 dagen vooraf weten zodat wij rekening kunnen houden met de inkoop.
- Ga zelf aub niet de bloemen verbuigen of eraan trekken. Laat bij afleveren weten of u nog graag iets veranderd wilt zien aan het boeket.
- App, bel of mail PorSiempre wanneer u graag iets veranderd ziet aan het boeket. Wij komen graag bij u langs om te helpen. (Hier zijn mogelijk wel kosten aan verbonden)
- Bloemen nemen wij niet retour wanneer: (voor onderstaande kunnen wij mogelijk kosten in rekening brengen.)
- Deze kapot zijn
- Deze heel erg verkleurd of vergeeld zijn
- Deze stinken of gewoon vies gemaakt zijn
Bovenstaande zijn een aantal van onze algemene voorwaarden voor het zijden bloemenabonnement.
Ga voor alle algemene voorwaarden naar de website van PorSiempre www.porsiempre.nl
Heb je nog vragen? Bel, app of mail ons info@porsiempre.nl
Wij hopen op een hele fijne samenwerking!
With Love,
Belleza PorSiempre
DE ALGEMENE VOORWAARDEN ZIJN PER BRANCHE INGEDEELD.
ECHTER GELDEN ALLE ALGEMENE VOORWAARDEN VOOR ALLES WAT PORSIEMPRE EN BELLEZA PORSIEMPRE AANBIEDT!
WIJ VAN PORSIEMPRE VERTROUWEN ER DAN OOK OP DAT U ALS CONSUMENT, KOPER, KLANT DEZE VOORWAARDEN KENT WANNEER WIJ VERDER GAAN MET HET AANBIEDEN VAN ONZE DIENSTEN!